jeudi 19 juillet 2018

Plaquettes métalliques 4x4 et 5x5 / Metal Plates 4x4 and 5x5

J'ai investi dans de petites plaquettes métalliques pour solidariser mes figurines soclées individuellement au format wab. La taille est de 4cm x 4cm pour 4 fantassins et de 5cm x 5cm pour deux cavaliers. Le choix de ces tailles a été influencé par le soclage recommandé par Swordpoint.

I invested in small metal plates to group my figurines based individually in the wab format. The size is 4cm x 4cm for 4 infantry soldiers and 5cm x 5cm for two riders. The choice of these sizes was influenced by Swordpoint's basing recommendation.

Je reconnais qu'en terme d'esthétisme et de dynamique le multi-soclage est très attirant, mais je m'en tiens au soclage individuel wab (2cm x 2cm pour les piétons et 2,5cm x 5cm pour les cavaliers) en raison de son côté beaucoup plus versatile. Il est difficile de créer de petites scénettes ou de rendre le chaos d'un groupe de combattants avec le soclage individuel où tout le monde se retrouve plus ou moins tous dans le même alignement mais je ne peux pas me payer le luxe d'avoir plusieurs soclages différents ou de resocler mes figurines selon les impératifs des différentes règles.

I recognize that in terms of aesthetics and dynamics multi-soclage is very attractive, but I stick to the individual basing of wab (2cm x 2cm for pedestrians and 2.5cm x 5cm for riders) because of its much more versatile side. It is difficult to create small scenes or to render the chaos of a group of fighters with the individual basing where everyone finds himself more or less all in the same alignment but I can not afford the luxury of having several different basing or rebasing my figurines according to the imperatives of the different rules.


2 commentaires:

  1. Uttarakhand Board Of School Education (UBSE) Responsible For Conducting 12th Annual Examination Starting 12th Class Exam might begin on May 4 and might end on May 22, 2021, Uttarakhand Intermediate Question Paper 2021 UBSE is an company of Government of Uttarakhand entrusted with the Responsibilities of Prescribing courses of instructions.

    RépondreSupprimer